Gyopáros látképe
I L O V S Z K Y ..Á R P Á D
pedagógus oldala
földrajz-testnevelés-oktatási informatikus
TheaterOnline, amit a színházról tudni kell Az oldal fő támogatója
Az oldalon található képeket szerzői jog védi
A Föld a világűrből
NYITÓOLDAL MUNKÁIMBÓL 3-AS ÚJSÁG 100 ÉV DIÁKSZEMMEL ZENEILAP ARCHÍVUM
KARDOS GERGELY
KARDOS GÁBOR
ERDEI ISTVÁN
NAGY MARTIN
KÁROLYI SZABOLCS
KOVÁCS BALÁZS
TOBAK BENCE
SASS MAGDOLNA
HANYECZ ERIK
SZATMÁRI TAMÁS
NIKODÉM NOÉMI

 

Tanulmányok
III. számú Általános Iskola, Orosháza (1981-1989)
Táncsics Mihály Gimnázium, Orosháza (1989-1993)
Baptista Teológiai Akadémia, Budapest (1993-1999)
 

Kedves Noémi!
A rovat címe: "Volt tanítványaim"
Számomra megtiszteltetés, ha a volt tanítványaim beszámolnak arról, hogy hol tartanak a "világ" megismerésében!
Erre kínáltam fel ezt a felületet.
A visszaemlékezésében pontosan leírta, hogy milyen nagyszerű pályára került.
Nagyon köszönöm!
Ilovszky Árpád

 
 
 
  
Nikodém Noémi
Nikodém Noémi
Égre néző
Kedves tanár úr!
Én nem lettem olyan híres ember, mint a többiek a bemutatott oldalon.
A régi földrajz órákra viszont szívesen visszaemlékszem, nem annyira a tantárgy, mint inkább tanár úr személyisége miatt.
A térképolvasást ugyan már hamarabb megtanultam, mert már óvodás koromból emlékszem, hogy egy hatalmas Magyarország térkép volt kitéve otthon a falra, szüleimmel pedig sokat utaztunk, főleg édesapám egyházi szolgálata miatt, amikor már olvasni is tudtam, ő barátkoztatott össze a térképpel, navigációval. Rengeteg felé vittek kirándulni is. Ennek köszönhettem, hogy a földrajz órán bemutatott helyek közül sokat ismerősként üdvözölhettem.
A gazdaságföldrajz viszont nem volt erősségem. Ma sem tudnék többet elmondani, mint, hogy a kőolaj jele a fekete háromszög, és hogy Kínában valószínűleg rizst, Brazíliában pedig bizonyára kávét termelnek. :)
Máig sem tudom, milyen megfontolásból választott tanár úr Anikót és engem földrajz szertárosnak - talán mert az első padban ültünk? Annyira viszont nem jeleskedtünk a tantárgyban, hogy ezt a megbízatást kiérdemeljük. Vagy talán épp ezért, hogy hátha így majd sikerül felkelteni érdeklődésünket, és valami tudást mégis belénk csepegtetni? Mindenesetre köszönöm! Nem csupán tudást, de önbizalmat, kötelességtudatot, felelősségvállalást is nyertem ezzel.
Egy biztos: a földrajz órák a kedvenceim közé tartoztak, és emiatt még gimiben is szerettem a tantárgyat, bár ott merőben más személyiségű tanár adatott, egészen más módszerekkel - a lelkesedésem csakis tanár úr miatt tartott ki!
A továbbtanulásom kétesélyes volt: vagy történelemtanár, vagy lelkész szerettem volna lenni - sőt egy ideig még a régészeten is gondolkoztam. A földrajzot persze mindhez tudni kell.
Végül mégis a teológián kötöttem ki - és az évfolyamunkban az egyik legjobb voltam a háttér tantárgyakban (történelem, régészet). Különösen szerettem a vaktérképes feladatokat - szerintem valahol az is tanár úrnak köszönhető, hogy nem ijedtem meg tőlük.
Később a "tudományomat" a gyülekezeti ifjúsági munkában használtam, táborok, túrák szervezésekor, vagy amikor erdélyi vagy ausztriai testvérgyülekezetekbe mentünk szolgálni. Sosem tévedtünk el! :)
Nem tudom, hogy egy tantárgy szeretete örökölhető-e, mindenesetre a fiam (most tizedikes) szintén ötös földrajzos. Persze neki is nagyon jó tanár bácsi adatott annak idején az általánosban Miskolcon.
Mit mondhatnék még? Szerettem a Hármasba járni. Olyan tanáraim voltak, akik nemcsak tanítottak, de neveltek is, akik emberszámba vettek, sőt: szerettek minket.
Hálás tanítványa:
Nikodém Noémi
Lap tetejére