Bevezetés

Szakdolgozatom témája Gyopárosfürdő idegenforgalmi fejlesztésének bemutatása. Témaválasztásomat az indokolta, hogy dolgozatírásommal egyidőben váltak mind országos szinten, mind Gyopárosfürdő vonatkozásában aktuálissá az idegenforgalmi fejlesztések.

Gyopáros látképe

Gyopárosfürdő szülővárosom és lakóhelyem Orosháza városához tartozik . Már száz évvel ezelőtt az "Alföld Gyöngye"-ként tartották számon. Az elmúlt évszázad kissé megkoptatta ezt a hírnevet, de az idei év fordulópontot hozhat a fürdő életében. Természetesen minden orosházi ember "szorít" Gyopáros sorsáért és szeretnénk, ha a fürdő területén véghezvitt beruházások és fejlesztések által ismét az "Alföld Gyöngye"-ként emlegetnék. Ami engem még közelebb hozott Gyopároshoz, az hogy a beruházások kivitelezésének nagy részét az édesapám vezette építőipari cég, az Iványi Építőmester Kft. végezte, ami egyben jelenlegi munkahelyem is. Így közelebbről is megismerhettem a fejlesztések műszaki és gazdasági jellemzőit.

Mielőtt Gyopáros helyzetét vizsgáltam volna, először meg kellett ismernem a magyar turizmus mai jellemzőit. Azt, hogy milyen célkitűzések vannak a turizmus területén országos szinten. Mit takar a Széchenyi Terv turizmusfejlesztési programja. Milyen elképzeléseik vannak az országképünk kialakításával kapcsolatban a Találkozási pontok konferenciasorozat előadóinak.

Az országos jellemzők után a Dél-alföldi Régió és az Orosházi Kistérség bemutatása következik.

A turizmus általános bemutatása után a turizmus egy konkrét ágazatát, a termálturizmus helyzetét mutatom be Magyarországon.

A következő fejezetben Gyopárosfürdőt ismerhetjük meg. A fürdő múltját, jelenét és fejlesztési koncepcióját, végül a SWOT-analízisen keresztül átfogó képet kapunk arról, hogy mik a fürdő erősségei, gyengesége, milyen lehetőségek vannak a jövőre nézve, illetve milyen veszélyek fenyegethetik a fürdő jó működését.

Áttekintve Gyopáros, a dél-alföldi régió, de Magyarország termálturisztikai jellemzőit, mindenütt érzékelhető, hogy hiányoznak a korszerű vezetési és értékesítési módszerek.  Ezeknek a módszereknek a hiányát és fontosságát tártam fel dolgozatom következő fejezetében, bemutatva azt, hogy milyen marketingkommunikációs eszközöket célszerű igénybe venni, milyen arculatra van szüksége Gyopárosnak, milyen kiemelkedő kommunikációs szerepe van a Tourinform irodának és milyen szervezetek tagja Gyopárosfürdő, melyek segítségével turisztikai célok valósulhatnak meg.

Dolgozatkészítésem célja a fejlesztések bemutatásán túl az, hogy egy átfogó képet alkossak Gyopárosfürdő jelenlegi helyzetéről, elhelyezzem a Dél-alföld és Magyarország gyógyfürdői között. Jelenleg nem áll rendelkezésre olyan átfogó anyag ami a fürdő  működéséről, szervezeti felépítéséről, szolgáltatásairól, marketing tevékenységéről, fejlesztéseiről, elképzeléseiről informálna. A Gyopárosról íródott könyvek az ’70-es évekig szólnak. Az utolsó 30 év történéseiről nincsen felhasználható irodalom.

vissza a főoldalra