Bevezetés |
Szakdolgozatom témája Gyopárosfürdő idegenforgalmi fejlesztésének bemutatása. Témaválasztásomat az indokolta, hogy dolgozatírásommal egyidőben váltak mind országos szinten, mind Gyopárosfürdő vonatkozásában aktuálissá az idegenforgalmi fejlesztések. Gyopárosfürdő szülővárosom és lakóhelyem Orosháza városához tartozik . Már száz évvel ezelőtt az "Alföld Gyöngye"-ként tartották számon. Az elmúlt évszázad kissé megkoptatta ezt a hírnevet, de az idei év fordulópontot hozhat a fürdő életében. Természetesen minden orosházi ember "szorít" Gyopáros sorsáért és szeretnénk, ha a fürdő területén véghezvitt beruházások és fejlesztések által ismét az "Alföld Gyöngye"-ként emlegetnék. Ami engem még közelebb hozott Gyopároshoz, az hogy a beruházások kivitelezésének nagy részét az édesapám vezette építőipari cég, az Iványi Építőmester Kft. végezte, ami egyben jelenlegi munkahelyem is. Így közelebbről is megismerhettem a fejlesztések műszaki és gazdasági jellemzőit. Mielőtt Gyopáros helyzetét vizsgáltam volna, először meg kellett ismernem a magyar turizmus mai jellemzőit. Azt, hogy milyen célkitűzések vannak a turizmus területén országos szinten. Mit takar a Széchenyi Terv turizmusfejlesztési programja. Milyen elképzeléseik vannak az országképünk kialakításával kapcsolatban a Találkozási pontok konferenciasorozat előadóinak. Az országos jellemzők után a Dél-alföldi Régió és az Orosházi Kistérség bemutatása következik. A turizmus általános bemutatása után a turizmus egy konkrét ágazatát, a termálturizmus helyzetét mutatom be Magyarországon. A következő fejezetben Gyopárosfürdőt ismerhetjük meg. A fürdő múltját, jelenét és fejlesztési koncepcióját, végül a SWOT-analízisen keresztül átfogó képet kapunk arról, hogy mik a fürdő erősségei, gyengesége, milyen lehetőségek vannak a jövőre nézve, illetve milyen veszélyek fenyegethetik a fürdő jó működését. Áttekintve Gyopáros, a dél-alföldi régió, de Magyarország termálturisztikai jellemzőit, mindenütt érzékelhető, hogy hiányoznak a korszerű vezetési és értékesítési módszerek. Ezeknek a módszereknek a hiányát és fontosságát tártam fel dolgozatom következő fejezetében, bemutatva azt, hogy milyen marketingkommunikációs eszközöket célszerű igénybe venni, milyen arculatra van szüksége Gyopárosnak, milyen kiemelkedő kommunikációs szerepe van a Tourinform irodának és milyen szervezetek tagja Gyopárosfürdő, melyek segítségével turisztikai célok valósulhatnak meg. Dolgozatkészítésem célja a fejlesztések bemutatásán túl az, hogy egy átfogó képet alkossak Gyopárosfürdő jelenlegi helyzetéről, elhelyezzem a Dél-alföld és Magyarország gyógyfürdői között. Jelenleg nem áll rendelkezésre olyan átfogó anyag ami a fürdő működéséről, szervezeti felépítéséről, szolgáltatásairól, marketing tevékenységéről, fejlesztéseiről, elképzeléseiről informálna. A Gyopárosról íródott könyvek az ’70-es évekig szólnak. Az utolsó 30 év történéseiről nincsen felhasználható irodalom. |
vissza a főoldalra |