6.    Befejezés

 

A strandszezon közeledtével egyre többen látogatnak ki Gyopárosra és győződnek meg személyesen a múlt szezonhoz képest bekövetkezett jelentős változásokról. Az orosháziakat büszkeséggel tölti el, hogy fürdőjük megszépült, ismét a régi fényében ragyoghat.

Gyopároson az idegenforgalmi fejlesztés első legfontosabb lépése a gyógyvízzé nyilvánítás volt, melyet 1999-ben megkapott a fürdő. Ezután fogalmazódtak meg konkrét elképzelések, célkitűzések a fürdő fejlesztésével kapcsolatban. Több sikeres pályázattal sikerült a városnak nagyobb összegeket nyernie a fürdő fejlesztésére. Így elkezdődhettek a beruházások. A kivitelező cégek gyors és pontos munkát végeztek, így alig egy év alatt sikerült Gyopárost újjávarázsolni. Az országosan is megfogalmazott termálturisztikai elképzelések tehát nagy részben itt már megvalósultak. Gyopáros jelenleg a kistérség legmodernebb gyógyfürdője és wellness centruma. A helyi és regionális célkitűzések alapján Gyopáros ismét visszakapja az „Alföld Gyöngye” elnevezést és nemzetközi hírű fürdővé válhat. Ennek a célnak az eléréséhez már nagyon fontos lépések valósultak meg, melyek óriási előnyt jelentenek azokkal a fürdőkkel szemben, ahol nem történtek ilyen volumenű újítások vagy melyeket még gyógyvízzé sem nyilvánították.

Azonban nem szabad megfeledkeznünk arról, hogy a kitűzött célok eléréséhez a fürdő jó működésére is szükség van. Az eddigiekhez képest nagyobb szerepet kell tulajdonítani a vezetési és értékesítési feladatok ellátásának, a kommunikációnak. Nem szabad, hogy a megfelelő marketing vagy PR tevékenység hiánya veszélyeztesse a fürdő jó működését. Ezeknek a feladatoknak a fontosságát próbáltam dolgozatomban hangsúlyozni.

Mivel a fürdő működése során eddig még nem kezdeményezték a fürdő vezetési és értékesítési feladatainak korszerűsítését, így ezek megfogalmazása jelenti szakdolgozatom talán legfontosabb mondanivalóját.

vissza a főoldalra